
5 kroków jak dobierać słowa kluczowe do pozycjonowania
Data publikacji: 2024-12-18 05:16:05 | ID: 6584bf87f1d58 |
W Internecie istnieje wiele podpowiedzi, jak szukać słowa kluczowe i ustalać listy słów do pozycjonowania. Po propozycjach naszych klientów widać, że nieszczególnie zwracają uwagę na dobór słów kluczowych, a listy słów do pozycjonowania sporządzane są bez uprzedniej analizy. W 5 krokach przedstawiamy, jak szybko i łatwo przejść przez ten proces.
- Nikt nie zna tak dobrze mojego sklepu, jak ja sam. Sprzedaję produkt, który jest mi znany, znam swoją konkurencję, swoje mocne i słabsze strony. W codziennych rozmowach z klientami, dostawcami, pośrednikami posługuję się branżowym slangiem, rzucam terminami i nazwami. Co kupuję, co sprzedaję? Co robię? Spiszę w kolumnie te wszystkie określenia.
- Ponieważ tkwię głęboko w swojej branży i wiele rzeczy jest dla mnie oczywistych, muszę brać pod uwagę, że moi klienci mogą nie mieć tyle wiedzy i doświadczenia. Ktoś, kto korzysta z mojego sklepu okazjonalnie lub pierwszy raz w życiu może mieć problemy ze znajomością terminologii. Zapytam, więc znajomych, rodzinę, sąsiadów, jak szukaliby tego, co oferuję. Najlepiej zrobić to spontanicznie, przypadkiem, aby oni również zareagowali odruchowo. Spisuję ich propozycje. Muszę pamiętać, czy oferuję usługi/produkty w ograniczonej przestrzeni, np. W swoim mieście, bo to również muszę dopisać do swojej listy.
- Mam już dwie listy, na, których są słowa, które się powtarzają. To dobrze. Ale sprawdzę jeszcze ich popularność w wyszukiwarce Google przy użyciu Narzędzia propozycji słów kluczowych oraz Statystyk wyszukiwarki. Miesięczna ilość zapytań ma ogromne znaczenie, ponieważ warto się bić o pozycje dla popularnych słów kluczowych. Jeśli mam płacić za pozycjonowanie, to za takie słowa, które generują ruch na stronie. Pamiętam, że oba narzędzia są bardzo niedokładne, nie podają precyzyjnych danych i dają tylko ogólny pogląd na moją listę słów kluczowych. Zaznaczam, więc te, które są najbardziej popularne, jako prawdopodobnie warte pozycjonowania.
- Uzbrojony w tę wiedzę i dane, udaję się do pozycjonera, aby porozmawiać o liście słów kluczowych. Wspólnie wybierzemy najlepsze, a ich ilość dopasujemy między innymi do budżetu, jakim dysponuję. Pozycjoner przejrzy, co trzeba poprawić na stronie, co dodać, co usunąć i zaczniemy współpracę.
- Dla pewności skorzystam jeszcze z kampanii AdWords. Niewielka kwota, najlepiej z darmowego kuponu potwierdzi trafność wyboru fraz do pozycjonowania. Dobra kampania, nawet, jeśli krótka może zaowocować pierwszą sprzedażą, pierwszym kontaktem z klientami. Nigdy nie zaszkodzi!
Więcej na stronie: https://pozycjonowanie.stron.pl
Twoja ocena artykułu: Dokonaj oceny przyciskiem |
Tagi: słów, słowa, pozycjonowania, kluczowych, kluczowe, listy, muszę, pozycjonowanie, pozycjoner, adwords,